

Har du for nyligt startet din helt egen virksomhed, og kunne du godt tænke dig at udvide den til en større én af slagsen? Så skal du søge ind på andre markeder såsom det tyske. Tyskland er Danmarks naboland, og det er uden tvivl en af vores største partnere, når det kommer til handel. I denne guide kan du læse mere om, hvordan du kan komme ind på det tyske marked, samt hvad du skal være opmærksom på undervejs.
Oversæt din webshop til flere sprog, herunder tysk
Vil du gerne søge ind på det tyske marked, forudsætter det, at din webshop er brugervenlig overfor tyske brugere. Rækker dine tyskkundskaber ikke langt, kan det imidlertid tage meget lang tid, hvis du skal oversætte hele hjemmesiden til tysk. Det skal dog ikke holde dig tilbage fra at gå ind på det tyske marked. Har du brug for hjælp til at oversætte din hjemmeside, kan du få hjælp af et oversættelsesbureau – se mere her.
Markedsføring i Tyskland – har du styr på det?
Som sagt er det ikke let at erhverve nye kunder, hvis du ikke er en garvet tysktaler i forvejen. Ved at alliere dig med et par kompetente oversættere, er dette dog ingen hindring. De kan nemlig hjælpe dig med at kreere kampagner, reklamer og opslag, så du ikke skal spekulere på, hvordan du skal få fat i nye kunder på det tyske marked.
Er der behov for at udvide med fysiske butikker og lagerlokaler?
Det er en god idé at starte med at udvide din webshop til andre lande såsom Tyskland, så du kan få en fornemmelse af, om efterspørgslen er til stede. Men har du gjort dig nogle tanker om, hvad du gør, hvis der er rift om dine varer/services i udlandet? Du kan eksempelvis udvide med fysiske butikker eller ekstra lagerlokaler lokaliseret i Tyskland.