

Hvert år er der rigtig mange danske webshops, der forsøger at slå dørene op på det tyske marked. En del af dem får succes, men mange af dem oplever, at de har svært ved at få hul på markedet. Derfor ønsker mange at vide, hvordan de kan forbedre chancerne for succes på det tyske marked.
Der er mange faktorer, der spiller ind, hvis man vil have succes med at sælge sine produkter på det tyske marked. Derfor er det også svært at spå om, hvad der vil medføre, at netop din forretning bliver en succes syd for grænsen. Du bliver dog præsenteret for en række forslag herunder.
1. Sørg for at have de rette betalingsløsninger
Hvis du vil have succes på det tyske marked, er det vigtigt, at du vælger de rette betalingsløsninger. Det er nemlig ikke alle tyske kunder, der ønsker at betaling med betalingskort, som det ellers er kutymen for størstedelen af danskerne.
I Tyskland er fakturabetaling bl.a. markant større, end det er på det danske marked. Det betyder, at du bør have en betalingsløsning såsom Klarna, der gør dette muligt. Ligeledes er tyskerne også meget glade for at benytte PayPal.
2. Få en certificering på din webshop
I Danmark er der mange, der ser e-mærket som et bevis på, at de med ro i sindet kan handle hos en given webshop. Sådan er der også mange tyskere, der har det, men Tyskland hedder det dog ikke e-mærket, men derimod Trusted Shops.
Derfor er det en rigtig god idé, at du får tilmeldt dig denne ordning, så du kan skilte med den på din webshop. Der er en række krav, man skal leve op til, hvorfor det kan tage en smule tid, inden du får svar på din ansøgning
3. Kig på dine data
Har du allerede slået dørene op for din webshop i Tyskland, men har du svært ved at få hul igennem? I så fald er det en god idé at tage et nærmere kig på dine data, da de kan fortælle dig mere om, hvad problemet er.
For at få et godt overblik over dine data, og få dem præsenteret på mere letforståelig vis, bør du bruge en platform som Custimy.io. Gør du det, vil du lettere kunne analysere dig frem til, hvor du begår fejl, og hvordan du retter op på dem.
4. Overvej at sælge på Amazon
Der skal ikke herske nogen tvivl om, at e-handel er rigtig stor i Tyskland. Vores naboer syd for grænsen er lige så vilde med at handle på nettet, som vi er her i Danmark. I Tyskland foregår en stor del af deres e-handel dog på markedspladser såsom Amazon.
Ønsker du at give dig selv bedre chancer for at få succes på det tyske marked, er det derfor oplagt at overveje at sælge dine produkter på Amazon. Det betyder ikke, at du ikke kan drive din egen tyske webshop, da der er intet, der forhindrer dig i at gøre begge dele.