

Har du besluttet dig for at skrue op for din virksomheds salgsindsats i Tyskland, er det naturligvis vigtigt, at du holder øje med, om det forløber, som det skal.
Det er der flere måder at gøre på, men det er vigtigt, at det ikke er for tidskrævende. Derfor bør dit fokus være at finde en løsning, der ikke kræver for meget af din tid.
Såfremt du ikke ønsker at bruge for meget tid på det, bør du benytte dig af et call center dashboard. Med et sådant dashboard kan du hurtigt få overblik over de vigtigste KPI’er.
Hvad vises på et call center dashboard?
En af de klare fordele ved et call center dashboard er, at du selv kan styre, hvad der skal vises på det. Du kan derfor sørge for, at de KPI’er, du anser som de vigtigste, bliver vist.
Hvis du har planer om at sætte et sådant dashboard op, kan du f.eks. få vist antal salg, omsætning, den bedste sælger mv. Det er helt op til dig selv, hvad du vælger.
Når du enten laver eller får lavet et dashboard, er det vigtigt, at du har fokus på, at det kun er de vigtigste tal, der vises. Hvis du viser for mange tal, kan det virke rodet og uoverskueligt.
Bruges af mange virksomheder
Der skal ikke være nogen tvivl om, at der er mange virksomheder, der bruger sådanne dashboards. Det er der mange årsager til, men det handler primært om, at det er en glimrende måde at få overblik på.
Ydermere kan det også være motiverende for de ansatte, at de kan følge med i, hvordan tallene ser ud. Det er især tilfældet, hvis man har sat reelle og specifikke mål, der skal opnås.
Et sådant dashboard skal derfor ikke gemmes væk på chefens kontor. Derimod bør det placeres, så de ansatte kan følge med. I sidste ende er det nemlig dem, der gerne skal motiveres.
Vær klar til at foretage ændringer
Hvis det viser sig, at indsatsen ikke fungerer efter hensigten, er det vigtigt, at du foretager ændringer hurtigst muligt.
Dette er en af fordelen ved at monitorere indsatsen med et dashboard, da det sikrer, at du kan foretage ændringer i strategi, personale eller deslige, når behovet opstår.
Derfor kan det vise sig at være en god investering at få lavet et dashboard. Har du overvejet dette, anbefales det, at du ikke tøver med at gøre alvor af overvejelserne.