Sådan markedsfører du til Tyskland og resten verden

marketingsoptimering

Vil du gerne nå ud over Danmarks grænser med dit brand eller dine produkter? Det kan virke uoverskueligt og svært, men med de rette værktøjer vil du faktisk kunne gøre det. Her i artiklen hjælper vi dig på vej, og præsenterer dig ligeledes for nogle af de strategielementer, som du kan tilføje til din markedsføringsplan- og strategi. Læs med her og bliv klogere på dine muligheder.

 

Markedsfør via personlige kontakter og LinkedIn

Der findes en masse forskellige måder at markedsføre sit brand på, også hvis du vil nå længere ud end til Danmarks grænser. Finder du det tyske marked interessant, så kan det være særdeles attraktivt at starte med at kigge på dine egne kontakter og dit eget netværk. Måske du allerede har kontakter indenfor dit erhverv, måske du er ny på markedet? Hvis du ikke kan bruge dine personlige kontakter til noget brugbart jævnfør markedsføring, så er der heldigvis også andre måder at skabe kontakter på. En undervurderet gerning er markedsføring på LinkedIn. Ved at markedsføre via LinkedIn kan du skabe nye kontakter og relationer i Tyskland og det resterende udland, som du med tiden vil kunne bruge til at sprede dit budskab – og måske du er så heldig at finde nogle kommende samarbejdspartnere på LinkedIn også.

 

Markedsfør med en investor

Hvis du vil tage grovere og dyre midler i brug, så kan du overveje at hive fat i en investor. En investor vil købe sig ind i din virksomhed, og på den måde hjælpe med økonomisk kapital og ikke mindst kompetencer, som forhåbentligt vil gavne dig selv, din virksomhed og ikke mindst investoren selv i sidste ende, Hvis du vil gå investorens vej, så er det vigtigt at understrege, at du bør tænke nøje over, hvor stor en del af virksomheden, som du vil give slip på. Hvis du selv vil have den grundlæggende kontrol over firmaet, så er det vigtigt, at du ikke afgiver mere end 49%. På den måde vil du altid eje størstedelen af virksomheden, og på den måde have den største procent magt og den største procent afkast.

marketingstrategi

Markedsfør på de sociale medier

En meget moderne måde at markedsføre sig på, er ved at bruge de sociale medier. her kan du på diverse platforme købe kampagner og bannere, som vil gøre din virksomhed synlig for mediets brugere. Nogle lande har en tendens til at bruge et medie mere end andre. Derfor er det vigtigt, at du undersøger, hvordan medieforbruget er i det land, som du gerne vil nå ud til. Apropos bannere på medier, så vil bannere på hjemmesider i dit ønskede land også være en god start på at komme ind på et nyt marked. På den måde gør du brandet synligt og tilgængeligt for et bredere publikum og flere mennesker.

Der er altså mange forskellige ting du kan gøre, hvis du ønsker at udvide din virksomhed til den mere internationale verden. Du kan frit gøre som du vil, naturligvis, men her er du nu blevet præsenteret for nogle af de mest effektive metoder pt.

partner-aftaler